Jak podało PKO Ubezpieczenia, liczba klientów obu spółek zakładu ubezpieczeń przekroczyła milion osób. Na koniec 2016 r. towarzystwo w sumie odnotowało 1 265,7 mln zł przypisu składki.
PKO Ubezpieczenia otrzymało zgodę na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej od KNF w marcu 2015 r. Jednak sprzedaż ubezpieczeń rozpoczęło w styczniu 2016 r. Od początku prowadzenia działalności operacyjnej zakład ubezpieczeń na życie uzyskał 680 tys. klientów, a towarzystwo majątkowe 420 tys. ubezpieczonych.
– W lutym br. spółka majątkowa osiągnęła próg rentowności i obecnie odnotowuje dodatni wynik finansowy netto. To duże i mobilizujące osiągnięcie. Pracujemy nad rozwojem oferty ubezpieczeń majątkowych i dalszym doskonaleniem procesów obsługi klientów. Ma to istotne znaczenie dla klientów w postrzeganiu wartości produktów ubezpieczeniowych. Ważny jest sprawny proces wypłaty świadczeń. Obecnie ponad połowa wszystkich szkód majątkowych w PKO Ubezpieczenia jest rozpatrywana w tzw. „szybkiej ścieżce”, bez angażowania klienta w spotkania z rzeczoznawcą, w oparciu o telefoniczny kontakt – mówi Sławomir Łopalewski, prezes obu spółek ubezpieczeniowych.