bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Płatność w Allegro jednym klikiem bez potwierdzenia. Klienci Banku PKO pierwsi skorzystają z nowego rozwiązania

Płatność w Allegro jednym klikiem bez potwierdzenia. Klienci Banku PKO pierwsi skorzystają z nowego rozwiązania

Dodano: 2021-07-22
Publikator: informacja prasowa

Allegro we współpracy z PKO Bankiem Polskim oraz Polskim Standardem Płatności, operatorem systemu BLIK, udostępnia swoim klientom nową metodę płatności. Od teraz zakup można sfinalizować bez kodu i bez potwierdzenia.

Allegro od dawna oferuje swoim użytkownikom dwie metody płatności: za pomocą kodu potwierdzającego transakcję lub BLIKIEM w aplikacji mobilnej swojego banku. Liczba transakcji sfinalizowanych metodą płatności BLIK w Polsce stale rośnie. W 2020 r. użytkownicy zapłacili nim około 300 mln razy. Allegro we współpracy z PKO Bankiem Polskim wychodzi temu naprzeciw i wprowadza nowe rozwiązanie – płatność BLIKIEM w jeden klik.

– Szybkość i bezpieczeństwo to słowa-klucze dla Allegro. BLIK stał się nieodzownym elementem płatności na naszej platformie i teraz, wraz z jego operatorem i największym polskim bankiem dodatkowo upraszczamy tę funkcjonalność, niezmiennie zapewniając bezpieczeństwo całego procesu transakcji. Klient może się czuć jeszcze bardziej komfortowo szukając ofert w sam raz dla siebie. Po prostu #BLIKnaKlik. – powiedział Piotr Sekulski, Dyrektor ds. Technologii w Allegro

Pierwsi z najszybszej metody płatności będą mogli skorzystać użytkownicy IKO – mobilnej aplikacji PKO Banku Polskiego. W celu dokonania zapłaty BLIKIEM w jeden klik, wystarczy aktywować tę opcję w aplikacji. Po zalogowaniu się klienta na jego konto osobiste Allegro, użytkownik będzie mógł zapłacić nową metodą, po czym otrzyma powiadomienie push na smartfon, o dokonanej transakcji. Wcześniejsze aktywowanie BLIKU w aplikacji jest niezbędne dla bezpieczeństwa płatności i jest możliwe wyłącznie na zaufanych urządzeniach. Sfinalizowanie zakupu z innego urządzenia nadal będzie wymagać potwierdzenia transakcji w aplikacji mobilnej banku.

– BLIK z automatycznym potwierdzeniem płatności to obecnie najlepsze i najwygodniejsze rozwiązanie do płatności w Internecie. Klient dzięki niemu może prosto, szybko i bezpiecznie zapłacić za zakupy w sieci. Jesteśmy pierwszym i jak na razie jedynym na rynku bankiem, który we współpracy z Polskim Standardem Płatności i Allegro wdrożył to rozwiązanie. Wierzymy, że wkrótce będzie ono wprowadzone w kolejnych sklepach internetowych i platformach handlowych, i stanie się rynkowym standardem. – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego PKO Banku Polskiego.

Artykuły powiązane

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona

Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...

SN: Choroba nie zawiesza biegu przedawnienia

Sąd Najwyższy w postanowieniu z 11 grudnia 2024 r. (sygn. akt III PSK 110/24) uznał, że choroba pracownika nie może być...