Jakie wyzwania czekają na ubezpieczycieli w 2020 r. i jak wspominają 2019 r.? Redakcja beinsured.pl postanowiła zapytać o to przedstawicieli branży. Autorami komentarza są Marek Gurbała, dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Colonnade Insurance S.A. oraz Agata Grygorowicz, dyrektor Działu Ubezpieczeń Finansowych oraz Odpowiedzialności Cywilnej w Colonnade Insurance S.A.
Marek Gurbała:
„Rok 2019 był dla branży ubezpieczeniowej obiektywnie patrząc – dobry. Po trzech kwartałach ubezpieczyciele życiowi i majątkowi odnotowali wzrosty przychodów. Wpływ na to mają czynniki makroekonomiczne, wzrost gospodarczy i wydatki inwestycyjne. Rośnie również świadomość ubezpieczeniowa klientów. Wszystko to pozytywnie wpływa na branżę powodując wzrost rynku ubezpieczeniowego i wydatków na ubezpieczenia.
Równolegle do pozytywnych trendów obserwujemy wyzwania. Wyzwaniem, przed którym stoi cała branża ubezpieczeniowa jest oczywiście rozwój technologiczny i zmieniające się zachowania zakupowe klientów. To wymusza na ubezpieczycielach wzrost wydatków na nowe technologie, systemy IT, zaawansowane rozwiązania obsługi klientów i innowacyjne sposoby sprzedaży produktów on-line. Te wszystkie działania podejmowane są po to, aby z jednej strony nadążyć za zmieniającymi się trendami i czołówką stawki, z drugiej strony, aby wykorzystać nadarzające się okazje rozwoju nowych kanałów dotarcia do klientów i dystrybucji produktów ubezpieczeniowych.