bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
Polscy konsumenci oczekują więcej cyfrowych usług

Polscy konsumenci oczekują więcej cyfrowych usług

Dodano: 2016-09-29

Według badań przeprowadzonych przez Mastercard polscy konsumenci są bardziej „ucyfrowieni” niż konsumenci z zagranicy. Polacy szczególnie upodobali sobie cyfrowe usługi w zakresie finansów, szczególnie płatności online z wykorzystaniem urządzeń mobilnych i biometrii. 

Badanie „Postawy wobec cyfrowych innowacji” zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Mastercard na próbie 23 tys. internautów z 23 krajów, w tym z Polski. Większość z ankietowanych wierzy, że cyfryzacja różnych aspektów życia będzie miała pozytywny wpływ na społeczeństwo (59%) oraz uważa, że będzie ona postępować, a cyfrowe usługi będą dostępne dla coraz większej części społeczeństwa (83%).

Polscy konsumenci najczęściej korzystają z poczty elektronicznej (84%), wyszukiwarek internetowych (83%), zakupów online (77%), mediów społecznościowych (71%), nawigacji (59%) czy serwisów pogodowych (50%). Usługi finansowe to, obok turystyki, gastronomi i handlu, obszar, w którym polscy konsumenci są najbardziej zadowoleni pod względem poziomu cyfryzacji (6/10 odpowiedzi w przypadku każdego z tych czterech obszarów). Ankietowani wskazują silną potrzebę zwiększenia zasięgu usług cyfrowych w edukacji (42% odpowiedzi), opiece zdrowotnej (37%) i transporcie publicznym (34%).

Artykuły powiązane

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona

Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...

SN: Choroba nie zawiesza biegu przedawnienia

Sąd Najwyższy w postanowieniu z 11 grudnia 2024 r. (sygn. akt III PSK 110/24) uznał, że choroba pracownika nie może być...