Z badań TomTom Telematics wynika, że dla połowy polskich managerów bardzo ważna jest implementacja innowacyjnych rozwiązań technologicznych w firmach. Polskie przedsiębiorstwa chętnie i szybko adaptują innowacje (83%), jednak wydają na nie mniej niż połowę tego, co firmy z Europy Zachodniej.
Jak podaje TomTom Telematics, w zakresie przechowywania danych, polskie firmy wciąż stawiają na tradycyjne rozwiązania. Klasyczne papierowe segregatory stanowią 40% nośników informacji, arkusze obliczeniowe to 29%. Polskie firmy sceptycznie podchodzą do rozwiązań chmurowych. 55% danych przechowywanych jest na biurowych serwerach. Jedynie 32% managerów zdecydowała się na wykorzystanie infrastruktury typu cloud.
– Polskie firmy oczekują tanich rozwiązań technologicznych, które będą proste w implementacji, zarówno w zakresie infrastruktury jak i interfejsu użytkownika, ponieważ tylko takie umożliwiają szybkie i łatwe wdrożenie oraz przekonują pracowników, którzy zwykle niechętnie zapatrują się na nowości – komentuje Marek Kujawiński.