bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
Ponad połowa Polaków nie ma ubezpieczenia na życie

Ponad połowa Polaków nie ma ubezpieczenia na życie

Dodano: 2017-06-12
Publikator: Kantar Public; Concordia Ubezpieczenia

Według badania przeprowadzonego przez Kantar Public na zlecenie Concordia Ubezpieczenia, ponad połowa Polaków (52 proc.) nie posiada ubezpieczenia na życie. Niemal co czwarta osoba (22 proc.), która nie ma takiej polisy, uważa, że jej nie potrzebuje.

Ponad 1/3 Polaków, brak ubezpieczenia na życie tłumaczy brakiem środków finansowych na ten cel. Jednak z badania wynika, że Polacy nie mają świadomości o aktualnych kosztach tego typu polis. 34 proc. badanych przyznało, że nigdy nie zastanawiało się nad taką ochroną.

Jak wskazuje dr Filip Przydróżny, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Osobowych Concordii Ubezpieczenia, nad ubezpieczeniem na życie powinny zastanowić się przede wszystkim osoby, które zakładają rodzinę, którym rodzą się dzieci, biorą kredyt lub zaczynają zarabiać znacznie więcej od swojego partnera lub współmałżonka.

– Ubezpieczenie na życie powinno przede wszystkim zabezpieczać nas na wypadek śmierci lub choroby, tak aby możliwa była spłata zobowiązań finansowych, gdy stajemy się niezdolni do pracy lub gdy my lub nasi najbliżsi potrzebują dostępu do rehabilitacji na najwyższym poziomie – zaznacza dr Filip Przydróżny.

Z badania wynika również, że ponad połowa Polaków (54 proc.), którzy zdecydowali się na indywidualne ubezpieczenie na życie, jako główną motywację podają zabezpieczenie najbliższych w przypadku swojej choroby lub śmierci. Co czwarty ankietowany (22 proc.) odpowiedział natomiast, że po prostu nie potrzebuje ubezpieczenia na życie.

– Część obserwatorów rynku ubezpieczeniowego wskazuje, że prawdziwa przyczyna niechęci Polaków do ubezpieczeń na życie, związana jest z ograniczonym zaufaniem do firm ubezpieczeniowych. Jednak wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar Public uświadamiają, że tego rodzaju obiekcje ma jedynie 4 proc. badanych, którzy nie posiadają takiej polisy – dodaje dr Filip Przydróżny.

– Warto więc pracować nad zwiększaniem świadomości ubezpieczeniowej Polaków, pokazując im przykłady realnych korzyści, jakie płyną z posiadania ochrony ubezpieczeniowej. Warto przy tym również zaufać sprawdzonym i solidnym ubezpieczycielom, oferującym elastyczne produkty stanowiące odpowiedź na potrzeby różnych grup klientów – podsumowuje ekspert Concordii Ubezpieczenia.

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...