bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Ponad połowa Polaków udostępni informacje o swoim rachunku w zamian za określoną korzyść

Ponad połowa Polaków udostępni informacje o swoim rachunku w zamian za określoną korzyść

Dodano: 2021-07-20

Z przeprowadzonego badania dla spółki Easy Check i Krajowego Rejestru Długów na temat otwartej bankowości wynika, iż 55 proc. ankietowanych przekazałaby swoje dane z rachunku bankowego w zamian za dodatkowe korzyści od banku.

O dyrektywie PSD2, dotyczącej otwartej bankowości, słyszało 35,5 proc. Polaków. Najbardziej zorientowane w tym temacie są osoby w wieku 25 – 34 lata (47 proc.). W ogólnopolskim badaniu „Otwarta bankowość w Polsce w 2021 roku”, które zostało przeprowadzone na zlecenie spółki Easy Check i KRD w czerwcu 2021 r.- wzięło udział 709 osób. Ponad połowa tej grupy zadeklarowała, że zgodziłaby się przekazać innym podmiotom finansowym swoje dane z rachunku bankowego. Zapytani zostali o to, co mogłoby ich przekonać do udzielenia takich informacji. Dla około 30 proc. badanych czynnikiem motywującym jest niższa cena produktu. Co czwarty Polak jako argument wskazał dodatkową usługę bankową. Około 20 proc. ankietowanych zadeklarowało, że przekonałby ich uproszczony proces weryfikacji tożsamości lub procesu sprzedaży.

– Rozwiązania spełniające oczekiwania konsumentów korzystających z usług finansowych już dziś są możliwe dzięki wdrożeniu dyrektywy PSD2. Oprócz wprowadzenia procedury silnego uwierzytelnienia, czyli podwójnej weryfikacji tożsamości klienta podczas m.in. logowania do konta i inicjowania przelewów. Dyrektywa wprowadziła również szereg zmian, które otwierają przed nimi nowe możliwości. Udostępniając informacje o swoim rachunku innym podmiotom, np. sklepom internetowym albo firmom pożyczkowym, konsumenci mogą liczyć na błyskawiczne decyzje bez konieczności odwiedzania siedziby firmy z plikiem dokumentów oraz na spersonalizowaną ofertę dopasowaną do ich potrzeb i możliwości. Ponad połowa Polaków (53%) oceniła możliwość korzystania z indywidualnie dopasowanych usług finansowych w instytucjach innych niż banki jako przydatną – powiedział prezes Easy Check Zbigniew Hordecki, cytowany w artykule ISBNews.

Przeprowadzone badanie wykazało, że większość ankietowanych korzysta z usług finansowych za pośrednictwem Internetu. Najbardziej popularne są płatności online (79 proc.) oraz bankowość mobilna (74 proc.). Respondenci wskazali również, że najważniejszymi czynnikami przy wyborze firmy oferującej usługi finansowe są bezpieczeństwo usług (62 proc.), ich cena (61 proc.) oraz szybkość procesu (50 proc.).

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...

Nazwa „odszkodowanie” nie wystarczy do zwolnienia z PIT

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z dnia 26 marca 2024 r. (sygn. akt...