Obecnie branża ubezpieczeniowa stoi przed kolejnym wyzwaniem, jakie powstaje w związku z rozwojem nowych technologii. Ich wykorzystaniem zainteresowani są nie tylko klienci, ale także przedstawiciele środowiska pośredników ubezpieczeniowych.
– Sytuacja na polskim rynku brokerskim nie jest może bardzo dobra, ale jest dobra. Od 25 lat przekonujemy klientów, że warto skorzystać z usług profesjonalnego doradcy ubezpieczeniowego. Grono naszych klientów rośnie. Na naszą pracę wpływa sytuacja bieżąca na rynku ubezpieczeń – wojny cenowe w ostatnich latach spowodowały, że strumień składki kierowany do zakładów ubezpieczeń się zmniejszył – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.
Jego zdaniem, obecnie branża ubezpieczeniowa stoi przed kolejnym wyzwaniem, jakie powstaje w związku z rozwojem nowych technologii. Pomimo, że model sprzedaży ubezpieczeń w systemie direct niezbyt przypadł do gustu polskim klientom, to, jak wskazał Łukasz Zoń, tę sytuację może zmienić odpowiednie wykorzystanie przez zakłady ubezpieczeń szansy, jaką przynoszą nowe technologie.