Pramerica Życie Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji SA w pierwszej połowie 2017 r. wypłaciło 41,5 mln zł świadczeń, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 15,4%.
– Coraz więcej klientów dostrzega potrzebę ochrony zdrowia i życia. Z przeprowadzonego przez nas badania „Pramerica Insight: Polacy i Amerykanie o finansach osobistych” wynika, że Polacy na pierwszym miejscu w swoich priorytetach finansowych stawiają możliwość pokrycia niespodziewanych wydatków na leczenie (68%). To potwierdza rosnącą popularność umów dodatkowych chroniących zdrowie klienta i zapewniających wypłaty świadczeń w razie poważnego zachorowania, uszczerbku na zdrowiu, czy pobytu w szpitalu. A takie wypłaty, częstsze i w większym wolumenie wpływają znacząco na ogólną wartość wypłaty świadczeń – wyjaśnia Iwona Wiśniewska – Jacak, Dyrektor Działu Wypłaty Świadczeń w Pramerica Życie.
Ubezpieczyciel wyjaśnia, iż wzrost wypłaty świadczeń jest związany z rosnącą sprzedażą polis. Składka przypisana brutto polis indywidualnych na koniec II kwartału 2017 r. jest o 4,9% wyższa od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie roku poprzedniego. W ramach ubezpieczeń grupowych wzrost ten wynosi 11,3%.
Średni czas wypłaty świadczeń przez Pramerica Życie w I półroczu wyniósł 2 dni (liczony od daty skompletowania dokumentacji niezbędnej do ustalenia wysokości świadczenia). Ubezpieczyciel przypomina, że ustawowy termin na wypłatę świadczenia wynosi 30 dni.
– Wypłata świadczenia to nic innego jak spełnienie obietnicy, którą dajemy klientom w momencie zawarcie umowy ubezpieczenia. Zdajemy sobie również sprawę z tego, że wypłata świadczenia wiąże się najczęściej z tragicznymi i niezwykle trudnymi sytuacjami naszych klientów, jak śmierć, choroba lub nieszczęśliwy wypadek. Dlatego staramy się jak najszybciej wypłacić należne świadczenia i choćby w ten sposób pomóc im lub ich bliskim w tych wyjątkowo ciężkich chwilach – wyjaśnia Iwona Wiśniewska – Jacak.