Stawki dla warsztatów naprawczych za roboczogodzinę nie były podnoszone od lat. Znawcy rynku wyjaśniają, że stawka jest indywidualnie ustalana przez przedsiębiorcę, ale towarzystwa ubezpieczeniowe nie zawsze ją akceptują. Zdarza się, że nie akceptują kosztorysów wykonywanych napraw, efektem czego, dyktują ceny zrealizowanych już dla nich usług. Właściciele warsztatów są przez to zmuszeni płacić wynagrodzenia częściowo pod stołem. Powoduje to odejście najlepszych fachowców, co pogarsza jakość napraw. Taki stan rzeczy ma miejsce już od 30 lat. Problem ten zauważa Biuro Rzecznika Finansowego.
Artykuły powiązane
![](https://www.beinsured.pl/wp-content/uploads/2024/07/document-428333_1920-1-700x466.jpg)
Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej
Kancelaria Premiera RM opublikowała informację dotyczącą nowelizacji ustaw odnoszących się do rynku ubezpieczeniowego. P...
![](https://www.beinsured.pl/wp-content/uploads/2024/07/office-95311_1920-700x467.jpg)
Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...
![](https://www.beinsured.pl/wp-content/uploads/2024/07/accident-2746663_1920-700x467.jpg)
Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...