Ostatnio jeden z klientów zadał nam dość ciekawe pytanie, które stało się inspiracją do napisania tego artykułu. Chodzi mianowicie o to, jak należy traktować przedłużanie ubezpieczenia komunikacyjnego OC przy wykorzystaniu komunikacji elektronicznej, co dopuszcza jedna z ostatnich nowelizacji ustawy o OC (ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych; Dz.U.2013.392 j.t. z późn.zm.), w kontekście przepisów regulujących zasady odstępowania od umów zawieranych z klientami przy wykorzystywaniu środków komunikacji elektronicznej (to z kolei reguluje ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta; Dz.U.2014.827). Problem na pozór mógłby wydawać się błahy, ale w zależności do tego, jak go ocenimy, inaczej powinniśmy podejść do automatycznych zasad przedłużania ubezpieczeń OC drogą elektroniczną, ale po kolei …
Artykuły powiązane
UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...
Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga
Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...
Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.
Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...