PZU informuje, że dotychczas udzieliło pomocy ponad 14 tys. klientów poszkodowanych w sierpniowych nawałnicach. Łączna liczba zgłoszonych szkód przekroczyła 31 tys. W obsługę szkód zaangażowanych jest ponad 1 tys. pracowników Grupy PZU.
– Wiemy w jak trudnej sytuacji znaleźli się nasi klienci. Dlatego dokładamy wszelkich starań, by jak najszybciej dostali odszkodowanie. Dbamy o to, żeby całe odszkodowanie, albo zaliczka przy bardziej skomplikowanych szkodach, były na kontach klientów w ciągu siedmiu dni – mówi Paweł Surówka, prezes PZU.
W rejonach dotkniętych żywiołem wciąż pracują cztery mobilne biura PZU Pomoc (czytaj więcej: Mobilne Biura PZU Pomoc wyjechały w rejony zniszczone przez nawałnice). W trakcie jednej wizyty w takim biurze eksperci ubezpieczyciela ustalają wysokość szkody i załatwiają wszelkie formalności. PZU wprowadziło również uproszczenia w procesie obsługi szkód (czytaj więcej: Działania PZU związane z pomocą poszkodowanym w nawałnicach).
Jak podaje ubezpieczyciel, najwięcej zgłoszonych szkód dotyczy budynków mieszkalnych oraz gospodarczych, a także szkody związane z uprawami oraz pojazdami.