PZU poinformowało, że udzieliło już pomocy niemal 19 tysiącom klientów poszkodowanych w sierpniowych nawałnicach. Dotychczas łączna liczba zgłoszonych szkód wyniosła prawie 33 tysiące. W obsługę szkód zaangażowanych jest ponad 1 tys. pracowników Grupy PZU.
W rejonach dotkniętych żywiołem wciąż pracują cztery mobilne biura PZU Pomoc (czytaj więcej: Mobilne Biura PZU Pomoc wyjechały w rejony zniszczone przez nawałnice). W trakcie jednej wizyty w takim biurze eksperci ubezpieczyciela ustalają wysokość szkody i załatwiają wszelkie formalności. PZU wprowadziło również uproszczenia w procesie obsługi szkód (czytaj więcej: Działania PZU związane z pomocą poszkodowanym w nawałnicach).
PZU podaje, że najwięcej zgłoszonych szkód dotyczy budynków mieszkalnych oraz gospodarczych, a także szkody związane z uprawami oraz pojazdami. Zdaniem ubezpieczyciela, w tym ostatnim przypadku najlepiej sprawdza się polisa AC w formule all risk, dzięki której pokryte zostaną szkody nie tylko związane z ruchem pojazdów na drodze, ale także spowodowane wszelkimi innymi zdarzeniami losowymi.