PZU opublikował raport roczny za rok 2015 w wersji online. Zawiera on syntetyczne treści finansowe i pozafinansowe dotyczące działalności PZU. Do wykorzystania użytkowników postawiono nowoczesne narzędzia pozwalające na wielopłaszczyznową analizę zdarzeń korporacyjnych i makroekonomicznych.
– Pierwszy raport online opublikowaliśmy w 2014 roku (za rok 2013), od tego czasu zebraliśmy wiele informacji od naszych inwestorów, analityków i pracowników. Były to uwagi zarówno dotyczące agregacji i prezentacji treści w raporcie, jak i usprawnień związanych z funkcjonalnością nawigacji, zakładek czy modułów analitycznych w warstwie narzędziowej. Naszą intencją było wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej transparentowość, co nie było prostym zadaniem zważając na rosnącą objętość publikowanych treści – mówi Piotr Wiśniewski, kierownik zespołu relacji inwestorskich Grupy PZU.
Raport roczny online to innowacyjne narzędzie odpowiadające na potrzeby inwestorów. Mogą oni nie tylko w szybki sposób zapoznać się z najważniejszymi w minionym roku informacjami o spółce, lecz także mają możliwość prostego odnalezienia nawet bardzo szczegółowych danych. Funkcjonalności, jak chociażby intuicyjna struktura nawigacji czy wyszukiwarka treści, pozwalają na łatwe i komfortowe zapoznanie się z Grupą PZU. Użytkownik raportu ma możliwość przeanalizować kondycję firmy za pośrednictwem zróżnicowanych wykresów, selekcji pozycji finansowych, a także pobrania danych w preferowanym dla siebie formacie.
Grupa PZU zdecydowała się na zaprezentowanie raportu rocznego w takiej formie już po raz trzeci. Odsłona raportu online za rok 2014 przez Jury Konkursu „The Best Annual Report” została uznana za najlepszy raport roczny w Internecie w kategorii banki i instytucje finansowe.
W kolejnych wydaniach podamy szczegółowe wyniki raportu.
Pełny raport dostępny jest pod adresem: http://raportroczny2015.pzu.pl/