PZU opublikowało ogłoszenie zawierające propozycję współpracy w zakresie tworzenia rozwiązań Big Data i Data Analytics. Jak podaje ubezpieczyciel, nowy podmiot udzielałby wsparcia w kontekście wykorzystania dużych zbiorów danych w procesach biznesowych.
Nowy partner PZU w szczególności byłby odpowiedzialny za stworzenie „Data Lab” – narzędzia do szybkiego projektowania nowych analiz oraz testowania hipotez analitycznych, tj. wspierającego jednostki biznesowe Grupy PZU w realizacji inicjatyw wykorzystujących duże zbiory danych. Ponadto, do jego głównych zadań będzie należało współudział w procesie zaprojektowania i budowy ekosystemu analitycznego dla Grupy PZU oraz wsparcie w procesie reorganizacji procesów związanych ze składowaniem, przetwarzaniem i analizowaniem danych.
Tworzone systemy analityczne mają obejmować zaawansowane metody pricing’u czy cross-selling’u. Ponadto, ich celem będzie też zwiększenie wykrywalności oszustw ubezpieczeniowych czy wzrost poziomu zaangażowania i lojalności klientów oraz lepsze zarządzanie biznesem i predykcje dzięki wykorzystaniu Data Science.
Nowemu partnerowi PZU oferuje współpracę na zasadzie joint venture lub w formule inwestycji. Zakład ubezpieczeń czeka na zgłoszenia do 20 października 2017 r.