Alior Bank ogłosił swoją strategię na lata 2017 – 2020. W planach banku, na najbliższe lata znajduje się zwiększenie satysfakcji klientów dzięki prostej, przejrzystej ofercie oraz najnowszej generacji rozwiązaniom mobilnym i internetowym. Bank chce wzmocnić pozycję najbardziej innowacyjnego banku na rynku oraz zapewnić 14% zwrotu z kapitału dla akcjonariuszy – poinformowało PZU.
– Strategia Alior Banku na lata 2017 – 20 jest kolejnym krokiem w budowaniu nowoczesnej, innowacyjnej oferty przy pełnym wykorzystaniu potencjału Grupy PZU. Stawia przed zarządem ambitne, a jednocześnie realne do osiągnięcia cele. Będziemy wspierali Alior Bank w realizacji planu rozwoju. Wpisuje się on w strategię Grupy PZU do 2020 roku, która opiera się na innowacjach, wzroście i optymalizacji kosztowej. Zakłada stworzenie jednej z najbardziej innowacyjnych grup ubezpieczeniowych w Europie – powiedział Michał Krupiński, prezes PZU, przewodniczący Rady Nadzorczej Alior Banku.
Strategia banku na najbliższe lata zakłada, iż stanie się on jeszcze bardziej innowacyjny i przyjazny klientom oraz wzmocni swoją pozycję kapitałową. Alior Bank planuje o połowę uprościć ofertę produktów i usług. Zgodnie z nową strategią, bank wprowadzi nowe rozwiązania cyfrowe, które ułatwią zakup produktów i usług online. Ponadto, bank zainwestuje dodatkowe 400 mln zł w IT i innowacje, dzięki czemu zapewni bezpieczne przejście klientów przez rewolucję technologiczną w bankowości.
„Bank utrzyma najwyższy na rynku poziom marży odsetkowej – 4,5%, obniży wskaźnik kosztów do przychodów do 39% oraz zapewni akcjonariuszom banku wzrost zwrotu z kapitału z 8% w 2016 r. do 14% w 2020 r.” – podaje w komunikacie ubezpieczyciel.