PZU umożliwił zakup ubezpieczenia turystycznego poprzez aplikację Facebook Messenger. „Głównym celem wykorzystania narzędzia jest chęć dotarcia i zainteresowania ofertą młodych klientów oraz tych, którzy poszukują oferty PZU w Internecie” – podał ubezpieczyciel.
Usługa jest realizowana w sposób szybki i intuicyjny. Wystarczy, że klient wejdzie na facebook’owy profil ubezpieczyciela i rozpocznie rozmowę z firmą. Automatycznie zostanie poproszony o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań, dotyczących m.in. miejsca i celu podróży, liczby osób objętych ubezpieczeniem oraz daty wyjazdu.
Następnie system szacuje wysokość składki. Po zakończeniu wyliczeń konsument może zrezygnować, rozpocząć proces szacowania składki od nowa lub przyjąć ofertę. W przypadku zaznaczenia ostatniej opcji zostanie przeniesiony do systemu płatności PZU.
Jak wskazał zakład ubezpieczeń, powyższe rozwiązanie wpisuje się w przyjętą strategię ubezpieczyciela na lat 2016-2020. Zgodnie z zapowiedziami, w planach są przygotowywane kolejne tego typu innowacyjne rozwiązania.