bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Co nowego?
Regulaminy pracy i wynagradzania obowiązkowe dla większych firm

Regulaminy pracy i wynagradzania obowiązkowe dla większych firm

Dodano: 2017-01-19

Od 1 stycznia 2017 r. wzrosły limity zatrudnienia zobowiązujące pracodawców do posiadania regulaminów pracy oraz wynagradzania.

Dotychczas wprowadzenie regulaminu pracy nie było obowiązkowe, gdy w firmie obowiązywał układ zbiorowy pracy ustalający organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Nowelizacja utrzymuje powyższą zasadę. Niezależnie zatem od liczby zatrudnianych pracowników, gdy w firmie obowiązuje już układ zbiorowy pracy, regulaminu pracy nie wprowadza się.

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...

Nazwa „odszkodowanie” nie wystarczy do zwolnienia z PIT

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z dnia 26 marca 2024 r. (sygn. akt...