W poprzednich wydaniach beinsured omówione zostały główne założenia Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczące badania adekwatności produktu (Rekomendacje) oraz wątpliwości, jakie wynikają z definicji zaproponowanych przez KNF w treści Rekomendacji.
Dzisiaj poświecimy nieco uwagi pierwszej grupie Rekomendacji, dedykowanej zadaniom zarządu zakładu ubezpieczeń w zakresie obowiązku opracowania zasad i procedur badania adekwatności produktu.
Zgodnie z Rekomendacją nr 1, zarząd zakładu ubezpieczeń jest odpowiedzialny za opracowanie – w formie pisemnej – wprowadzenie i funkcjonowanie zasad i procedur badania adekwatności produktu.
W ramach tej rekomendacji, w części szczegółowej, KNF zaleca, aby zarząd zakładu ubezpieczeń określił zasady i procedury badania adekwatności produktu, których funkcjonowanie będzie podlegać jego bezpośredniej kontroli. Zasady te powinny obejmować, co najmniej procesy planowania, organizowania, kontrolowania oraz raportowania działań zarządczych oraz opis ról uczestników procesu badania adekwatności produktu.