Rekomendacja 20
Zakład po wprowadzeniu produktu na rynek powinien prowadzić stały monitoring oferowanych produktów.
Rekomendacja 20 nakłada na zakład ubezpieczeń obowiązek dokonywania regularnego przeglądu oferowanych przez niego produktów ubezpieczeniowych. Zgodnie z oczekiwaniami KNF, monitoring oferowanych produktów winien być stałym procesem w ramach systemu kontroli wewnętrznej.
W rekomendacji 20.1, KNF szczegółowo wskazuje, czemu ma służyć dokonywanie przez ubezpieczyciela przeglądu oferowanych produktów. W pierwszej kolejności organ nadzoru wskazuje na cel w postaci zapewnienia realizacji oczekiwań i interesów docelowej grupy klientów. Przywołane powyżej wytyczne są uzupełnieniem rekomendacji 3, która nakłada na zakład ubezpieczeń obowiązek zapewnienia, aby system zarządzania produktem brał pod uwagę oczekiwania, interesy i cechy klientów oraz służył minimalizowaniu skutków potencjalnych strat klientów wynikających z wad, a także zapewniał prawidłowe zarządzanie konfliktem interesów.