Rekomendacja nr 7 odnosi się do zasad i procedur wewnętrznych przyjętych w ramach systemu zarządzania produktem. Zgodnie z treścią tej Rekomendacji zakład powinien opracować oraz wdrożyć zasady i procedury przyjęte w ramach systemu zarządzania produktem.
Zgodnie z punktem 7.1 omawianej Rekomendacji zasady i procedury przyjęte w ramach sytemu zarządzania produktem powinny być sporządzone w formie pisemnej, w języku polskim. Dokumenty takie mogą stanowić w systematyce dokumentów Zakładu oddzielne dokumenty lub być częścią większych dokumentów. W praktyce za dopuszczalne należy uznać opisanie wskazanych zasad i procedur np. w ramach systemu zarządzania, jaki powinien zostać opracowany w każdym zakładzie ubezpieczeń.
Zasady i procedury przyjęte w ramach systemu zarządzania produktem powinny być:
1. dostosowane do działalności Zakładu, szczególnie w przypadku zasad i procedur opracowanych na poziomie grupy kapitałowej,
2. przeglądane regularnie oraz każdorazowo w przypadku znacznych zmian w działalności Zakładu, przy czym wyniki weryfikacji powinny być udokumentowane, a wdrożenie zmian powinno odbywać się tak, aby osoby i jednostki organizacyjne zajmujące się poszczególnymi elementami systemu zarządzania produktem były z nimi zaznajomione.