bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
KNF/UOKIK
Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem (wybrane definicje)

Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem (wybrane definicje)

Dodano: 2016-04-28

Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem

(wybrane definicje)

Kontynuując cykl komentarzy do Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących systemu zarządzania produktem, chciałbym tym razem skupić się na kilku definicjach zawartych w słowniczku przedstawionym na początku Rekomendacji.

Na początek warto chyba zwrócić uwagę na pojęcie klienta. Zgodnie z zaproponowaną definicją, „Klientem jest ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony oraz uprawniony z umowy ubezpieczenia. Pod pojęciem klienta należy rozumieć także podmiot poszukujący ochrony ubezpieczeniowej i/lub zamierzający zawrzeć umowę ubezpieczenia”. Przytoczona definicja prowadzi do następujących wniosków: po pierwsze, klientem będą nie tylko osoby fizyczne, ale również przedsiębiorcy (pojęcie klienta nie zostało ograniczone jedynie do konsumentów, czyli osób fizycznych), a po drugie – klientem będzie nie tylko osoba lub podmiot, który już występuje w określonej relacji kontraktowej z zakładem ubezpieczeń, ale też taka, która dopiero zamierza skorzystać z usług danego ubezpieczyciela.

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...

Nazwa „odszkodowanie” nie wystarczy do zwolnienia z PIT

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z dnia 26 marca 2024 r. (sygn. akt...