bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
RF podsumowuje 1,5 roku działalności w sektorze ubezpieczeniowym

RF podsumowuje 1,5 roku działalności w sektorze ubezpieczeniowym

Dodano: 2017-04-26
Publikator: Rzecznik Finansowy

Rzecznik Finansowy Aleksandra Wiktorow udzieliła wywiadu dziennikowi Rzeczpospolita z okazji upłynięcia 1,5 roku od powołania instytucji rzecznika finansowego. Głównym tematem rozmowy były kwestie konfliktowe pomiędzy klientami a zakładami ubezpieczeń.

Jak wskazała RF, przez ostatnie 1,5 roku najistotniejsza zmiana, jaka nastąpiła w działalności Rzecznika, to proces reklamacji. W czasie obowiązywania poprzedniej ustawy klienci mogli kierować skargi do rzecznika ubezpieczonych na każdym etapie. Od dnia 11 października 2015 r., po interwencję RF mogą zgłosić się konsumenci dopiero po zakończeniu procesu reklamacyjnego u ubezpieczyciela. Również nowością dla instytucji finansowych jest obowiązkowe postępowanie polubowne. Zdaniem Wiktorow, jest to korzystne rozwiązanie zarówno z pozycji klienta jak i zakładu ubezpieczeń.

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...