Na stronie internetowej Rzecznika Finansowego opublikowano wzór sprawozdania dotyczącego rozpatrywania reklamacji przez podmioty rynku ubezpieczeniowo-emerytalnego za rok 2016.
Zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, podmiot rynku finansowego corocznie przekazuje Rzecznikowi sprawozdanie dotyczące rozpatrywania reklamacji oraz liczby wystąpień klientów tych podmiotów na drogę postępowania sądowego w wyniku nierozpatrzenia reklamacji zgodnie z wolą tych klientów. Sprawozdanie musi zostać złożone w terminie 45 dni od zakończenia roku kalendarzowego. Ma ono uwzględniać następujące informacje:
- liczbę reklamacji;
- uznane i nieuwzględnione roszczenia, wynikające z wniesionych reklamacji;
- informacje o wartości roszczeń zgłoszonych w pozwach i kwot zasądzonych prawomocnymi orzeczeniami sądów na rzecz klientów w okresie sprawozdawczym.
W związku z powyższym, Rzecznik Finansowy zwrócił się z prośbą o przekazanie wyżej wymienionych informacji za 2016 r. w terminie do 15 lutego 2017 r. „Informacje proszę kierować drogą mailową na adres: raporty@rf.gov.pl lub Biura Rzecznika Finansowego za pośrednictwem Poczty Polskiej, bądź innego operatora” – podaje Rzecznik Finansowy.
Wzór sprawozdania za rok 2016 dostępny jest na stronie Biura Rzecznika Finansowego, pod adresem: