bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Co nowego?
Ryanair ponad 2 tys. odwołanych lotów i 25 mln euro odszkodowania

Ryanair ponad 2 tys. odwołanych lotów i 25 mln euro odszkodowania

Dodano: 2017-09-19

W poniedziałek (18 września) zarząd irlandzkich linii lotniczych poinformował o odwołaniu ponad 2 tys. lotów. Jednocześnie przekazał, że poszkodowani pasażerowie mogą liczyć na wypłaty odszkodowań.

Jak wskazano w trakcie konferencji prasowej, problemy Ryanaira są spowodowane wadliwym planowaniem urlopów, przez co linia lotnicza w najbliższym czasie nie będzie dysponować wystarczającą liczbą pilotów. W związku z tym, konieczne stało się odwołanie ponad 2 tys. lotów. W przeciągu najbliższych 6 tygodni każdego dnia z rozkładu zostanie usunięte od 40 do 50 połączeń. Trudności dotkną ok. 470 tys. pasażerów.

Jednocześnie zarząd przekazał, że poszkodowani pasażerowie mogą liczyć na odszkodowania zgodnie z unijnym rozporządzeniem. Na ten cel przewoźnik przeznaczył już 25 mln euro. Raynair przygotował też specjalny formularz, poprzez który pasażerowie mogą zgłaszać swoje roszczenia. Wśród odwołany lotów znalazły się również połączenia z polskich portów lotniczych. Na stronie przewoźnika jest opublikowana lista odwołanych połączeń. 

Do problemów Ryanair odwołała się jeszcze tego samego dnia Komisja Europejska, która przypomniała o prawach klientów irlandzkiego przewoźnika. – Decyzje dotyczące operacji są podejmowane przez linie lotnicze, a nie Komisję Europejską, ale linie lotnicze działające w UE muszą respektować europejskie przepisy –powiedział na konferencji prasowej w Brukseli rzecznik KE Enrico Brivio.

Przypomniał też, że pasażerowie, których lot został odwołany, mają prawo do zwrotu pieniędzy za bilet, przekierowania na inne połączenie, opieki i odszkodowania w określonych okolicznościach, tj. gdy przewoźnik poinformował pasażera o odwołaniu lotu krócej niż 14 dni przed planowanym terminem wylotu. – Oczekujemy, że Ryanair będzie przestrzegał europejskich zasad odnoszących się do praw pasażerów – dodał Brivio.

Proces informowania klientów o odwołanych lotach rozpoczął się w piątek, gdy przewoźnik rozsyłał do pasażerów maile zawierające też adnotacje o możliwości otrzymania rekompensaty w postaci zwrotu pieniędzy za bilet lub wymiany na inny lot.

W trakcie konferencji zapewniono też, że kłopoty przewoźnika powinny zakończyć się z dniem 1 listopada, gdy zacznie obowiązywać wczesnozimowy rozkład lotów.

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...