Mondial Assistance we współpracy z Ipsos już po raz szósty przygotował raport „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”. Z danych wynika, że w zeszłym roku aż 2,6 mln osób skorzystało z usług assistance. Co ważne, coraz częściej zgłoszenia są przyjmowane od klientów spoza największych miast.
Już prawie co drugi uczestnik badania (49 proc.) definiuje usługi assistance szerzej niż tylko pomoc drogowa. Stanowi to poprawę zeszłorocznego wyniku o 15 p.p. Mimo to w dalszym ciągu aż 1/3 badanych kojarzy assistance tylko z udzielaniem wsparcia w razie stłuczki lub innego zdarzenia komunikacyjnego. Wzrasta także poziom postrzegania assistance jako dodatkowych usług ubezpieczeniowych.
– Potwierdził się zaobserwowany trend w poprzednich latach badania, że z roku na rok wzrasta popularność usług assistance. Coraz więcej Polaków rozumie, czym są usługi assistance i w coraz większym stopniu dostrzega różnorodność tych usług. 67 proc. posiadaczy jakiejkolwiek usługi finansowej (w banku albo u ubezpieczyciela) jest świadomych, czym są usługi assistance (wzrost o 1,7 mln osób) – tak wyniki badania komentuje Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance.