Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 18 września 2019 r. (sygn. akt IV CSK 292/18) orzekł, że w przypadku szkód wyrządzonych przez pojazdy będące równocześnie maszynami roboczymi o odpowiedzialności z tytułu OC komunikacyjnego przesądzać będzie, w jakiej funkcji pojazd był wykorzystywany w chwili wyrządzenia szkody – czy była to funkcja robocza czy funkcja środka transportu.
Artykuły powiązane
Kobiety chciały wyłudzić odszkodowanie z AC, ale…nie ubezpieczyły pojazdu
Policjanci z Gorzowa Wielkopolskiego zatrzymali dwie kobiety, które próbowały wyłudzić odszkodowanie, inscenizując kradz...
Kluczowe wyzwania polskiej prezydencji w Radzie UE z perspektywy sektora ubezpieczeniowego
Polska, obejmując prezydencję w Radzie Unii Europejskiej od 1 stycznia 2025 roku, stanie p...
Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych po III kwartale 2024 roku – dane UFG
W okresie trzech pierwszych kwartałów 2024 roku zgłoszono ponad 1,4 miliona szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC...