Kwestia soboty, jako ostatniego dnia terminu na dokonanie określonej czynności od zawsze budziła wiele kontrowersji, zarówno w zamówieniach publicznych, jak i w prawie cywilnym. Do tej pory obowiązywała zasada „czerwonej kartki z kalendarza”. W praktyce oznaczało to, że wyłącznie termin przypadający na niedzielę i święta (dni ustawowo wolne od pracy) automatycznie wydłużał się, przenosząc na kolejny pracujący dzień.
Artykuły powiązane
Nocleg nie jest przychodem pracownika – kolejny wyrok sądu
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 7 listopada 2024 r. (sygn. akt I SA/Gl 438/24) orzekł, że pra...
Przelew bankowy może zastąpić oświadczenie o zmianie opodatkowania
Minister Finansów w odpowiedzi z 12 listopada 2024 r. wyjaśnił, że prawidłowo opisany i dokonany w terminie przelew bank...
Pracodawca musi udowodnić wysłuchanie pracownika przed ukaraniem
Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, w wyroku z 9 września 2024 r. (sygn. akt IX P 3...