bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
Sotrender: Jak ubezpieczyciele obsługują klienta na Facebooku

Sotrender: Jak ubezpieczyciele obsługują klienta na Facebooku

Dodano: 2016-07-15
Publikator: Sotrender

Sotrender – firma badawcza specjalizująca się w badaniach i analizach mediów społecznościowych – opublikował comiesięczny Raport Fanpage Trends. Przedstawia w nim między innymi wyniki marketingu i obsługi klienta przez ubezpieczycieli na Facebooku.

Jak wynika z raportu największym fanpage’m pod względem liczby fanów w branży ubezpieczeniowej w czerwcu okazał się Wrzucam na luz należący do Proamy. Liczba jego fanów na koniec miesiąca wyniosła 129 298. Wrzucam na luz to akcja promująca kulturalne zachowanie na drodze, wskazująca i jednocześnie piętnująca najczęściej spotykane agresywne, niegrzeczne postawy kierowców. Na drugim miejscy znalazł się Prudential – Czas na przyszłość z liczbą fanów: 84 054. W czołówce uplasował się również Pomoc to Moc – społeczna odpowiedzialność PZU z 76 461 fanami.

Jeśli chodzi o procentowy przyrost liczby fanów, największy został zaobserwowany na fanpage’u Aviva (+3%). Przybyło aż 1 200 fanów. Na kolejnych miejscach uplasował się Prudential – Czas na przyszłość (+1%) oraz AXA Polska (+0,3%).

Najbardziej angażującą stroną był Allianz Polska. Aż 38% fanów Allianz było zaangażowanych – tzn. w analizowanym okresie wchodzili w interakcje z treściami na stronie, poprzez kliknięcie „lubię to”, komentowanie lub postowanie. W przypadku Aviva było to 10%, a You Can Drive – marka ubezpieczeń Grupy Ergo Hestia uzyskała 21%.

Pod względem Interactivity Index – zbiorczego wskaźnika wszystkich aktywności w obrębie fanpage’a w ciągu miesiąca – najwyżej uplasowały się strony Aviva (20 991), Allianz Polska (19 795) i Grupa ERGO Hestia (11 734).

Względna interaktywność, mierzona wskaźnikiem Relative Interactivity, który uwzględnia wielkość fanpage’a, a zatem umożliwia porównanie fanpage o zróżnicowanej liczbie fanów okazała się najwyższa dla stron Allianz Polska (1 331), Bezpieczny.pl – portal tworzony z AXA (801) i CUK Ubezpieczenia (567).

Ranking uwzględnił również profile, które zareagowały na największą liczbę postów użytkowników. Czas reakcji – mediana czasu, jaki upłynął od opublikowania postu przez użytkownika do opublikowania komentarza pod postem przez administratora profilu oraz procent reakcji – procentowy udział postów, które zostały skomentowane przez markę najwięcej wyniosły dla You Can Drive – odpowiedź na 100% postów z najkrótszym czasem reakcji – 13 min. 25 sek. Na drugim miejscu znalazła się strona Link4 – 100% odpowiedzi z czasem 23 min. 25 sek.

Pełny raport dostępny pod adresem: https://www.sotrender.pl/trends/facebook/reports/201606

Artykuły powiązane

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona

Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...

SN: Choroba nie zawiesza biegu przedawnienia

Sąd Najwyższy w postanowieniu z 11 grudnia 2024 r. (sygn. akt III PSK 110/24) uznał, że choroba pracownika nie może być...