bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
Sotrender: Jak ubezpieczyciele obsługują klienta na Facebooku

Sotrender: Jak ubezpieczyciele obsługują klienta na Facebooku

Dodano: 2016-07-15
Publikator: Sotrender

Sotrender – firma badawcza specjalizująca się w badaniach i analizach mediów społecznościowych – opublikował comiesięczny Raport Fanpage Trends. Przedstawia w nim między innymi wyniki marketingu i obsługi klienta przez ubezpieczycieli na Facebooku.

Jak wynika z raportu największym fanpage’m pod względem liczby fanów w branży ubezpieczeniowej w czerwcu okazał się Wrzucam na luz należący do Proamy. Liczba jego fanów na koniec miesiąca wyniosła 129 298. Wrzucam na luz to akcja promująca kulturalne zachowanie na drodze, wskazująca i jednocześnie piętnująca najczęściej spotykane agresywne, niegrzeczne postawy kierowców. Na drugim miejscy znalazł się Prudential – Czas na przyszłość z liczbą fanów: 84 054. W czołówce uplasował się również Pomoc to Moc – społeczna odpowiedzialność PZU z 76 461 fanami.

Jeśli chodzi o procentowy przyrost liczby fanów, największy został zaobserwowany na fanpage’u Aviva (+3%). Przybyło aż 1 200 fanów. Na kolejnych miejscach uplasował się Prudential – Czas na przyszłość (+1%) oraz AXA Polska (+0,3%).

Najbardziej angażującą stroną był Allianz Polska. Aż 38% fanów Allianz było zaangażowanych – tzn. w analizowanym okresie wchodzili w interakcje z treściami na stronie, poprzez kliknięcie „lubię to”, komentowanie lub postowanie. W przypadku Aviva było to 10%, a You Can Drive – marka ubezpieczeń Grupy Ergo Hestia uzyskała 21%.

Pod względem Interactivity Index – zbiorczego wskaźnika wszystkich aktywności w obrębie fanpage’a w ciągu miesiąca – najwyżej uplasowały się strony Aviva (20 991), Allianz Polska (19 795) i Grupa ERGO Hestia (11 734).

Względna interaktywność, mierzona wskaźnikiem Relative Interactivity, który uwzględnia wielkość fanpage’a, a zatem umożliwia porównanie fanpage o zróżnicowanej liczbie fanów okazała się najwyższa dla stron Allianz Polska (1 331), Bezpieczny.pl – portal tworzony z AXA (801) i CUK Ubezpieczenia (567).

Ranking uwzględnił również profile, które zareagowały na największą liczbę postów użytkowników. Czas reakcji – mediana czasu, jaki upłynął od opublikowania postu przez użytkownika do opublikowania komentarza pod postem przez administratora profilu oraz procent reakcji – procentowy udział postów, które zostały skomentowane przez markę najwięcej wyniosły dla You Can Drive – odpowiedź na 100% postów z najkrótszym czasem reakcji – 13 min. 25 sek. Na drugim miejscu znalazła się strona Link4 – 100% odpowiedzi z czasem 23 min. 25 sek.

Pełny raport dostępny pod adresem: https://www.sotrender.pl/trends/facebook/reports/201606

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...