Urząd Ochrony Danych Osobowych nałożył administracyjną karę pieniężną na spółkę PNP S.A. (dawniej: Polskie Dom Maklerski S.A.). Sankcja powstała z powodu braku współpracy podmiotu z organem nadzorczym i tym samym uniemożliwienia mu dostępu do potrzebnych informacji.
W następstwie skargi nadesłanej do Urzędu na PNP S.A., UODO zwrócił się do podmiotu z wezwaniem do ustosunkowania się do treści skargi oraz złożenia wyjaśnień. Pisma, wysłane na adres siedziby spółki zawarty w KRS, nie zostały odebrane przez spółkę, pomimo ich awizowania. W związku z powyższym wezwania zostały uznane za doręczone, a UODO wszczął postępowanie w przedmiocie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej. Także pismo informujące o postępowaniu nie zostało odebrane. W konsekwencji UODO nie uzyskał dostępu do informacji potrzebnych do rozpatrzenia tej sprawy.
W wydanej decyzji UODO podkreślił, że spółka ma obowiązek udzielenia organowi żądanych przez niego informacji. Z tego wymogu nie zwalnia jej nieodebranie korespondencji. Ponadto, podmiot przetwarzający i administrator są zobowiązani do podjęcia współpracy z organem nadzorczym. Tymczasem spółka, nie odbierając korespondencji, naruszyła ten obowiązek i nie przekazała UODO informacji niezbędnych do realizacji jego zadań.
UODO wskazał, że kara ma charakter dyscyplinujący do prawidłowej współpracy w tym i ewentualnym przyszłym postępowaniu.