List KNF skierowany jest do krajowych i zagranicznych zakładów ubezpieczeń wykonujących działalność w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych. KNF przedstawia w nim swoje stanowisko w sprawie wykonywania obowiązków wynikających z umów ubezpieczenia OC, w świetle skarg na działalność zakładów ubezpieczeń w tym zakresie. KNF zwraca uwagę, że niedopuszczalne są praktyki, stosowane przez niektóre zakłady ubezpieczeń, polegające m.in. na powstrzymywaniu się z wypłatą odszkodowania i biernym oczekiwaniu na reakcję poszkodowanego, na bezpodstawnej odmowie wypłaty należnego odszkodowania, a także na zaniechaniu terminowej wypłaty bezspornej części odszkodowania. KNF oczekuje od podmiotów nadzorowanych zaprzestania naruszeń godzących w interesy poszkodowanych.
Artykuły powiązane
Pracownica pojawiła się w pracy tylko raz, ale umowa była ważna
Sąd Okręgowy Warszawa-Praga w Warszawie, w wyroku z dnia 16 lipca 2024 roku (sygn. akt VII U 1229/23), stwierdził, że dz...
Brak określenia netto w ugodzie oznacza wypłatę brutto
W wyroku z 31 lipca 2024 r. (sygn. akt VII Pa 13/24), Sąd Okręgowy Warszawa–Praga orzekł, że w przypadku porozumienia mi...
UFG: Ponad 2 miliardy złotych wypłaconych na odszkodowania i świadczenia
Od początku działalności Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wypłacił już ponad 2 miliardy złotych, głównie z przeznac...