List KNF skierowany jest do zakładów ubezpieczeń prowadzących działalność ubezpieczeniową w zakresie ubezpieczeń działu II grupa 10. KNF przedstawia w nim swoje stanowisko w sprawie należytego wykonywania przez zakłady ubezpieczeń obowiązku naprawienia szkody w pojazdach w ramach umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych. KNF zwraca szczególną uwagę na sytuację utraty wartości handlowej uszkodzonego pojazdu i konieczność jej rekompensaty przez zakłady ubezpieczeń. M.in. KNF uznaje, że mając na uwadze niski poziom świadomości poszkodowanych w zakresie przysługujących im roszczeń cywilnych, zakłady ubezpieczeń jako profesjonaliści powinny informować poszkodowanych o możliwości zgłoszenia roszczenia z tytułu utraty wartości handlowej pojazdu. Dodatkowo KNF rekomenduje przekazywanie poszkodowanym informacji o celu takiego roszczenia.
Artykuły powiązane
UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...
Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga
Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...
Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.
Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...