bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Świąteczna gorączka, a zwrot zakupionego towaru

Świąteczna gorączka, a zwrot zakupionego towaru

Dodano: 2017-12-13

Każdego roku sklepy na całym świecie organizują sezonowe wyprzedaże. Ich głównym celem jest pozbycie się zalegających produktów w magazynach. Doskonałą okazją do wyprzedaży jest okres bożonarodzeniowy i noworoczny. Jednak należy uważać na nieuczciwych sprzedawców. Czego się wystrzegać?

Częstym zabiegiem sprzedawców jest świadome wprowadzanie klientów w błąd i czerpanie z tego zysku. Przede wszystkim produkty sprzedawane po promocyjnych cenach często mają defekty. Należy dokładnie sprawdzać towar, a jeśli produkt zakupiony w promocji okaże się wadliwy, mamy prawo go zwrócić. Informowanie sprzedawcy o braku możliwości reklamacji jest wprowadzaniem klienta w błąd.

Kupujący powinni mieć świadomość, że ceną obowiązującą jest cena, która znajduje się na produkcie. Sprzedawca nie ma prawa egzekwować od klientów wyższych sum niż te umieszczone na metce towaru.

Zasady zwrotu i reklamacji są regulowane w Kodeksie cywilnym. Jedynym czynnikiem wykluczającym możliwość reklamacji towaru jest sytuacja, gdy na produkt został udzielony rabat ze względu na posiadaną wadę.

Jeśli dokonujemy zakupy w sklepie internetowym mamy możliwość zwrotu towaru, bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od zakupu.

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...