bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Sztuczna inteligencja zastąpiła pracowników japońskiego zakładu ubezpieczeń

Sztuczna inteligencja zastąpiła pracowników japońskiego zakładu ubezpieczeń

Dodano: 2017-01-13

W japońskim zakładzie ubezpieczeń na życie Fukoku Mutual Life Insurance od stycznia 2017 r. obsługą roszczeń zajmuje się sztuczna inteligencja. W związku z wdrożeniem technologii AI pracę straciły 34 osoby.

Wykorzystywana w japońskim zakładzie ubezpieczeń sztuczna inteligencja działa na podstawie technologii IBM Watson AI. W 2011 r. oprogramowanie to wygrało z człowiekiem w teleturnieju Va banque. System został zaprojektowany tak, aby być w stanie „myśleć jak człowiek”. Oprogramowanie umożliwia odczytywanie danych z obrazków, zapisów audio czy filmów. AI znajdzie potrzebne informacje w niestrukturyzowanym tekście. Może je łączyć, analizować i interpretować.

Sztuczna inteligencja „zatrudniona” w Fukoku Mutual zajmuje się szacowaniem wysokości odszkodowań. Urządzenie skanuje dokumentację, dokonuje analizy uzyskanych informacji. Na jej podstawie kwalifikuje choroby, wypadki, zabiegi chirurgiczne i inne ryzyka. Na razie praca programu będzie kontrolowana przez pracownika.

Zgodnie z komunikatem Fukoku Mutual, inwestycja wyniosła 1,7 mln dolarów. Roczny koszt utrzymania systemu to prawie 130 tys. dolarów. Przy czym ubezpieczyciel podał, że dzięki nowej technologii zaoszczędzi ok. 1,1 mln dolarów w przeciągu roku. Jego zdaniem, zastąpienie pracowników sztuczną inteligencją podniesie wydajność pracy o 30%.

Artykuły powiązane

Spotkanie z Polską Izbą Ubezpieczeń dotyczące projektu rekomendacji w zakresie dystrybucji ubezpieczeń

3 kwietnia 2025 roku w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego odbyły się rozmowy z przedstawicielami Polskiej Iz...

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona

Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...