W maju br. IMAS International na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeń Europa przeprowadziło badanie „Insurtech okiem millenialsów”. Sprawdzono, czy oferowane przez ubezpieczycieli innowacje są dostrzegane przez millenialsów i jaki mają wpływ na ich decyzje o zakupie ubezpieczenia. Wyniki okazały się zaskakujące, gdyż wskazują one na to, że w obszarze ubezpieczeń dla millenialsów takie narzędzia jak social media, aplikacje mobilne czy chaty nie są najważniejszymi kanałami kontaktu.
Trzy czwarte millenialsów wskazało, że kluczowe kryteria wyboru ubezpieczenia to dla nich wysokość składki i zakres polisy. 36% ankietowanych zaznaczyło renomę marki ubezpieczyciela, 18% wygodę zakupu, 15% rekomendacje znajomych, a tylko 14% wskazało rozwiązania wynikające z technologicznego postępu: możliwość zakupu on-line lub przez aplikację mobilną. Przy obsłudze klienta najistotniejsza jest dla nich szybka i bezproblemowa wypłata odszkodowania (84%). Dlatego, jak wskazują eksperci TU Europa, innowacje i technologie oferowane przez ubezpieczycieli mogą więc pozytywnie zaskakiwać konsumentów z pokolenia Y, zmieniając ich preferencje.