Wyniki badania opinii konsumentów co do jakości obsługi i oferowanych produktach ubezpieczeń komunikacyjnych przeprowadzonego wśród polskich kierowców przedstawiają absurdalne procedury stosowane przez zakłady ubezpieczeń.
Badani kierowcy wskazali, że najbardziej denerwuje ich w polityce towarzystw ubezpieczeniowych możliwość utraty obniżek z Autocasco nawet przy małej szkodzie. Podobnie, ubezpieczeni nie akceptują sytuacji, gdy po wielu latach bezwypadkowej jazdy są im odbierane zniżki po niewielkiej stłuczce. Narzekają na utratę zniżek w Autocasco, gdy do wypadku doszło z przyczyny drugiej strony. Ponadto, zgłaszane były zastrzeżenia do niskiej jakości obsługi klienta przy załatwianiu formalności w przypadku wystąpienia do ubezpieczyciela o odszkodowanie po wystąpieniu wypadku komunikacyjnego, tj. rozbudowana dokumentacja przy zgłaszaniu zdarzenia komunikacyjnego, także pojawiające się trudności w uzyskaniu odszkodowania z powodu zbyt dużej liczny wyłączeń. Klientów drażni także lepsze traktowanie nowych klientów niż obecnych, choćby przez składanie im atrakcyjniejszych ofert produktowych.
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badawczy IPSOS na próbie 961 osób na zlecenie LINK 4 Towarzystwo Ubezpieczeń SA.