Kupując dziecku polisę rodzice najczęściej zwracają uwagę na świadczenia za uszczerbek na zdrowiu oraz zwrot kosztów leczenia. Coraz popularniejsze jednak staje się ubezpieczenie ochrony prawnej od hejtu w internecie.
Z przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia badania dla UNIQA Polska wynika, że na ubezpieczenia szkolne decyduje się już 85 proc. rodziców. W związku z tym, ubezpieczyciele coraz bardziej rozszerzają swoje oferty. Rosnące ryzyko cyberzagrożeń przyczyniło się do powstania nowego ubezpieczenia – ubezpieczenia od hejtu w internecie. Obejmuje ono m. in. pomoc prawną i psychologiczną dla dziecka.
– To ubezpieczenie, które zapewnia nam pomoc w razie naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności dziecka w obszarze internetu, przede wszystkim w mediach społecznościowych. Jeżeli ktoś udostępni informację, komentarz, zdjęcie, które narusza dobro naszego dziecka, ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty pomocy prawnej. Zapewnia pomoc specjalisty IT, którego zadaniem będzie zablokowanie lub usunięcie treści z internetu. W ubiegłym roku rozszerzyliśmy zakres tego ubezpieczenia o pomoc psychologiczną – mówi agencji Newseria Biznes Jacek Rink menedżer zespołu rozwoju produktów i badania rynku UNIQA.