Nawet 350 zł odszkodowania dostaną turyści za deszczowy dzień podczas urlopu. Innowacyjne ubezpieczenia podróżne od ryzyka załamania pogodowego wprowadziło do swojej oferty Generali.
Produkt został przygotowany we współpracy z Climatica – startupem specjalizującym się w tzw. ubezpieczeniach parametrycznych. Spółka wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji do analiz zjawisk pogody, szacowania szkód i szybkich wypłat świadczeń poszkodowanym. W oparciu o zebrane dane atmosferyczne z różnych źródeł, AI identyfikuje i ocenia ryzyko, a następnie automatycznie dokonuje wypłaty odszkodowania. Rozwiązaniem zainteresowało się Generali, które postanowiło zastosować ją do swoich ubezpieczeń turystycznych.
Produkt Generali i Climatica stanowi rozszerzenie do rodzinnego ubezpieczenia turystycznego. Jego koszt waha się od 50 do 100 zł za 7-dniowy wyjazd. Cena uzależniona jest od destynacji i terminu wyjazdu. W razie nieudanej pogody środki są wypłacane automatycznie (bez konieczności zgłaszania szkody) już następnego dnia od wystąpienia deszczu lub niskich temperatur. Za minimum 5 mm opadów na godzinę w ciągu dnia lub spadek temperatury poniżej 20 st. Ubezpieczony otrzyma nawet 350 zł za nieudany dzień. Maksymalnie towarzystwo może wypłacić 2450 zł za niekorzystną pogodę podczas tygodniowego urlopu.
– Dzięki szybkiej i automatycznej wypłacie, nasi klienci otrzymają rekompensatę za brak możliwości plażowania w razie brzydkiej pogody i będą mieli dodatkowe środki na wizytę w spa, restauracji, kinie czy teatrze. Chcemy, aby mieli wyjątkowe wakacje, bez względu na warunki pogodowe – mówi Bartosz Kwieciński, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej w Generali Polska.
Na razie produkt działa jako testowy. Mogą z niego skorzystać osoby udające się na urlop w rejony Morza Śródziemnego – do Grecji, Hiszpanii, Turcji lub Włoch – w okresie od lipca do sierpnia. Dystrybucja odbywa się wyłącznie poprzez kanał contact center.
– Obecnie testujemy to rozwiązanie i sprawdzamy, jakie będzie zainteresowanie, dlatego jest dostępne tylko w call center. Jeżeli się sprawdzi, udostępnimy ten produkt we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym u agentów – dodaje Kwieciński.