Allegro wprowadza ubezpieczenie elektroniki kupowanej na platformie. Usługa nosi nazwę Allegro Care, a dostawcą ochrony jest Ergo Hestia.
Ubezpieczenie występuje w kilku wariantach i zapewnia ochronę w razie:
- awarii po gwarancji (przedłużona gwarancja);
- przypadkowych uszkodzeń;
- kradzieży.
W sytuacji, w której sprzęt będzie wymagał naprawy, w ramach ubezpieczenia klient może zamówić wizytę specjalisty lub kuriera. Ten ostatni dostarczy uszkodzony sprzęt do serwisu, a później naprawiony do klienta. W przypadku, jeśli naprawa sprzętu z jakiegoś powodu nie będzie możliwa, a także jeśli dojdzie do kradzieży – ubezpieczyciel zwróci koszt nowego sprzętu.
Aby przedmiot ubezpieczenia można było objąć ubezpieczeniem, jego cena musi zawierać się w przedziale od 200 zł do 300 tys. zł, a decyzję o zakupie polisy można podjąć tylko w momencie zakupu produktu. Składka za ochronę jest doliczana do ceny produktu – płatność za przedmiot trafia do sprzedającego, a za ubezpieczenie do ubezpieczyciela.
W przypadku rezygnacji z zakupu przedmiotu należy postępować tak, jak przy innych zwrotach. Sprzedający zwróci pieniądze za transakcję, a do ubezpieczyciela zostanie przekazany wniosek o odstąpienie od umowy ubezpieczenia.
Ubezpieczenie dostępne jest w wybranych podkategoriach działu Elektronika, a informację o tym, że do wybranego przedmiotu można kupić ubezpieczenie, zainteresowany zobaczy po dodaniu produktu do koszyka, w formularzu dostawy i płatności. Po kliknięciu „dodaj” wyświetlą się dostępne warianty ubezpieczenia.