bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Ubezpieczyciel został sponsorem tytularnym projektu UNIQA Art Łódź

Ubezpieczyciel został sponsorem tytularnym projektu UNIQA Art Łódź

Dodano: 2016-06-24

UNIQA Art Łódź to międzynarodowy projekt artystyczny w przestrzeni publicznej Łodzi. Celem przedsięwzięcia jest powstawanie nowoczesnych obiektów artystycznych, które na stałe, bądź tymczasowo, wpiszą się w krajobraz miasta. Istotnym założeniem projektu jest odejście od standardowych murali, a tworzenie miejskiej galerii sztuki złożonej z realizacji związanych nie tylko z malarstwem. Do końca 2016 r. powstanie w sumie 6 różnych realizacji plastycznych stworzonych przez artystów m.in. z Polski, Hiszpanii i USA.

– Uważam, że czas najwyższy, aby zrobić krok w nowym kierunku, aby pokazać mieszkańcom Łodzi inne formy artystyczne niż tylko obrazy na ścianach, nawet jeśli będą one tymczasowe. W związku z tym powołujemy do życia projekt UNIQA Art Łódź, w ramach którego powstawać będą różnorodne obiekty sztuki – rzeźby, płaskorzeźby, instalacje artystyczne, realizacje site-specific. Projekt ten nie jest festiwalem, który odbywa się w określonym czasie. Będzie on funkcjonować jako oficjalny program sztuki miejskiej w Łodzi, w ramach którego poszczególne realizacje będą tworzone w kolejnych miesiącach tego roku. Cieszę się także, że w projekt zaangażowała się łódzka firma, czyli UNIQA, która będzie mecenasem tego przedsięwzięcia – mówi Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi.

–  Od ponad 25 lat, najpierw jako Polonia, a następnie UNIQA, obserwujemy jak zmienia się Łódź. Jesteśmy bowiem jedyną firmą ubezpieczeniową, której siedziba mieści się właśnie w tym mieście. W ostatnich latach Łódź nabrała znaczącego kolorytu. Dziesiątki murali, które powstały, są dziś wyraźnym wyznacznikiem miasta i stanowią największą street artową galerię w Polsce. Z zachwytem śledziliśmy powstawanie nowych prac. Tym bardziej cieszy nas, że kolejne projekty w przestrzeni miejskiej powstaną dzięki naszemu wsparciu. Zwłaszcza, że będą to nie tylko murale, ale również instalacje czy rzeźby – mówi Andrzej Jarczyk, prezes UNIQA w Polsce.

Do końca roku w ramach UNIQA Art Łódź powstanie  6 realizacji w różnych punktach miasta.

– Poza tym, jeśli uda się w pełni ułożyć sprawy proceduralno-prawne, artystycznie zaaranżujemy jeden ze skwerków osiedlowych. Zostanie on wyremontowany, wymienione będą elementy infrastruktury, zasadzona nowa zieleń, a alejki wypełni abstrakcyjna praca plastyczna stworzona z żywicy epoksydowej. Znakomity, interdyscyplinarny projekt stworzony przez Krzysztofa Syrucia – mówi Michał Bieżyński, dyrektor artystyczny projektu UNIQA Art Łódź, Łódzkie Centrum Wydarzeń.

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...