Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w specjalnym komunikacie, że odrzucił skargę Krajowej Izby Radców Prawnych (KIRP) przeciwko operatorowi telekomunikacyjnemu oraz Availo Sp. z o.o. Izba zakwestionowała usługi udzielania telefonicznych porad prawnych przedsiębiorcom. Zdaniem Izby, działania podmiotów stanowią „praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów”.
W dniu 5 grudnia 2016 r. KIRP złożyła na ręce Prezesa Urzędu Ochrony Praw Konkurencji i Konsumentów zawiadomienie o domniemanym łamaniu praw konsumentów przez spółkę Availo oraz operatora telekomunikacyjnego. Izba zaskarżyła działania tych podmiotów w zakresie oferowania i organizacji pomocy prawnej dla abonentów biznesowych (przedsiębiorców), która jest świadczona w formie prawo direct, tj. przez telefon oraz e-mail. Szczególnie zarzuty Izby dotyczyły aspektów związanych z rzetelną identyfikacją klientów, promocją usług, realizacją porad prawnych, poufności relacji między prawnikiem i klientem, a także ceną dostępu do usług.