W dniu 10 stycznia 2017 r. wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci reklamację konsumenta będzie musiał poinformować go o możliwości rozwiązania sporu pozasądowo. W związku z tymi zmianami, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował kilka porad dla przedsiębiorców, które ułatwią im spełnienie nowych obowiązków.
„Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów pozwala prościej i szybciej rozwiązywać konflikty z konsumentami. Przedsiębiorco, zgadzając się np. na mediację, wzmacniasz dobre imię swojej firmy. Dodatkowo unikasz długotrwałego i kosztownego procesu z konsumentem” – radzi UOKiK.
Urząd radzi, by przedsiębiorca, który zgadza się na pozasądowe rozwiązywanie sporów lub zobowiązuje go do tego prawo – jak np. w przypadku banków, SKOKów lub ubezpieczycieli – poinformował o tym na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami. UOKiK radzi również by podać nazwę podmiotu, do którego może się zwrócić klient, by rozwiązać z nim spór a także wskazać co najmniej adres jego strony internetowej.