bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
KNF/UOKIK
UOKiK radzi w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów

UOKiK radzi w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów

Dodano: 2016-12-16
Publikator: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

W dniu 10 stycznia 2017 r. wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci reklamację konsumenta będzie musiał poinformować go o możliwości rozwiązania sporu pozasądowo. W związku z tymi zmianami, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował kilka porad dla przedsiębiorców, które ułatwią im spełnienie nowych obowiązków.

„Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów pozwala prościej i szybciej rozwiązywać konflikty z konsumentami. Przedsiębiorco, zgadzając się np. na mediację, wzmacniasz dobre imię swojej firmy. Dodatkowo unikasz długotrwałego i kosztownego procesu z konsumentem” – radzi UOKiK.

Urząd radzi, by przedsiębiorca, który zgadza się na pozasądowe rozwiązywanie sporów lub zobowiązuje go do tego prawo – jak np. w przypadku banków, SKOKów lub ubezpieczycieli – poinformował o tym na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów, które zawiera z konsumentami. UOKiK radzi również by podać nazwę podmiotu, do którego może się zwrócić klient, by rozwiązać z nim spór a także wskazać co najmniej adres jego strony internetowej.

Pliki do pobrania

ustawa_z_dnia_23092016_o_pozasadowym_rozwiazywaniu_sporow_konsumenckich.pdf
uokik_system_pozasadowego_rozwiazywania_sporow_po_10012017_pytania_i_odpowiedzi.pdf

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...