Podmiot sprzedający za pośrednictwem internetu ma obowiązek przygotować oraz udostępnić klientom regulamin sklepu internetowego.
Sklep internetowy nie tylko musi mieć swój regulamin, lecz także musi on być łatwo dostępny dla e-konsumenta.
Umowa zawierana z klientem
Omawiany regulamin, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, powinien zawierać podstawowe dane o firmie, a także szczegółowe informacje o umowie zawieranej z klientem.
Klauzule niedozwolone i przepisy RODO
Podczas tworzenia regulaminu sklepu internetowego należy mieć na uwadze tzw. klauzule niedozwolone. Regulamin sklepu nie może zawierać wspomnianych klauzul, ponieważ – z punktu widzenia prawa – będą one nieważne. Co ważne, za wpisanie ich do regulaminu sklepu grożą dotkliwe kary. Kwestią równie ważną, na którą trzeba zwrócić uwagę podczas tworzenia regulaminu sklepu internetowego, są przepisy RODO dotyczące ochrony danych osobowych.