bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Walka ze spoofingiem

Walka ze spoofingiem

Dodano: 2022-02-07
Publikator: informacja prasowa

Spoofing to oszustwa polegające na podszywaniu się pod inny element systemu informatycznego, np. numer infolinii i pod pracowników banku. By ograniczyć to popularne ostatnio zjawisko PKO BP wprowadził nowe zabezpieczenie.

Klienci PKO mający aktywną aplikację mobilną IKO mogą za jej pomocą zweryfikować czy kontaktuje się z nimi pracownik banku. W trakcie rozmowy z konsultantem klient otrzyma w aplikacji wiadomość z danymi pracownika. Użytkownik może poprosić dzwoniącego o podanie tych danych i jeśli będą się zgadzać zatwierdzić je PIN-em do IKO. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować rozmowę.

Chcąc przeciwdziałać zjawisku spoofingu, bank PKO przypomniał także zasady, o których klienci powinni pamiętać przy telefonicznych rozmowach. Należy mieć na uwadze, że pracownik banku nie poprosi klienta o zdalny dostęp do urządzenia elektronicznego, podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy pełnego numeru karty i kodu CVV/CVC, zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, przeniesienie pieniędzy na „konto techniczne”, czy podanie kodów BLIK.

Artykuły powiązane

Pracownica pojawiła się w pracy tylko raz, ale umowa była ważna

Sąd Okręgowy Warszawa-Praga w Warszawie, w wyroku z dnia 16 lipca 2024 roku (sygn. akt VII U 1229/23), stwierdził, że dz...

Brak określenia netto w ugodzie oznacza wypłatę brutto

W wyroku z 31 lipca 2024 r. (sygn. akt VII Pa 13/24), Sąd Okręgowy Warszawa–Praga orzekł, że w przypadku porozumienia mi...

UFG: Ponad 2 miliardy złotych wypłaconych na odszkodowania i świadczenia

Od początku działalności Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wypłacił już ponad 2 miliardy złotych, głównie z przeznac...