Spotkanie wigilijne pracowników powoli staje się tradycją w polskich firmach. Jest to doskonała okazja, aby podziękować za rok ciężkiej pracy. Z badań przeprowadzonych przez serwis Pracuj.pl wynika, że większość pracowników chce, aby spotkanie odbyło się w restauracji.
Grudzień jest dla restauratorów okresem wzmożonej pracy, ponieważ wiele firm decyduje się na zorganizowanie świątecznego spotkania pracowników poza miejscem pracy. Wybór odpowiedniego miejsca zależy od możliwości finansowych firmy i liczby pracowników. Restauracje prześcigają się w ofertach świątecznych. Najpopularniejsze restauracje mają wypełniony terminarz świąteczny już w listopadzie. Według badań przeprowadzonych przez serwis Pracuj.pl, aż 49% ankietowanych jest przeciwna organizacji spotkania wigilijnego w biurze.
Zorganizowanie wigilii to ukłon w stronę pracowników i kształtowanie pozytywnego, przyjaznego wizerunku firmy. Zdarza się nawet, że na spotkania zapraszani są pracownicy wraz z rodziną. Jest to dobry sposób na integrację zespołu. Spotkanie wigilijne, prócz tradycyjnego podzielenia się opłatkiem, jest również okazją do podsumowania działań firmy.
Zorganizowanie wigilii firmowych to dla restauratorów nie lada gratka. Jest to zarówno spory zastrzyk finansowy, jak i wyzwanie. Pracownicy i pracodawcy mają coraz większe oczekiwania, a restauratorzy muszą im sprostać. Zadowoleni goście to potencjalni przyszli stali bywalcy danego miejsca. Zwłaszcza, że wigilie firmowe są zwykle organizowane w pobliżu miejsca pracy. Gwarancją zadowolonych gości jest odpowiednia jakość obsługi. Zadanie jest dodatkowo utrudnione, gdy lokal organizuje więcej niż jedną uroczystość w tym samym czasie. Restauratorzy często decydują się w okresie przedświątecznym na zatrudnienie dodatkowych pracowników. Kolejnym ważnym elementem jest wybór menu. Większość decyduje się na tradycyjne świąteczne potrawy, natomiast wybór charakteru spotkania zależy wyłącznie od klienta.
Wybierając konkretne miejsce należy pamiętać, aby podpisać stosowną umowę z restauratorem, gdzie będzie wyszczególniony zakres usług świadczonych przez usługodawcę. Powinien znaleźć się również zapis dotyczący zaliczki lub zadatku. W przypadku gdyby restaurator nie wywiązał się z umowy, jest ona podstawą do egzekwowania swoich praw. Niestety, zdarzają się nieprzyjemne incydenty, gdy restauracja lub firma cateringowa, z którą podpisaliśmy umowę nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań. Warto się zabezpieczyć przed takimi incydentami i odpowiednio ubezpieczyć.
W zakres ubezpieczenia powinien obejmować nieszczęśliwe wypadki, konieczność zmiany terminu lub odwołania rezerwacji. W polisie powinna być zawarta klauzula „czyste straty finansowe”, która zapewnia pokrycie kosztów z tego typu niedogodności. Ważną informacją jest także fakt, że szkoda to nie tylko poniesione koszty, ale również kwota którą dodatkowo będą musieli ponieść zamawiający.
Koniec roku w większość firm jest gorącym okresem i organizacja takiego wydarzenia może być sporym obciążeniem dla pracodawcy, dlatego warto się zawczasu odpowiednio ubezpieczyć. Zadowoleni klienci to pozytywna ocena restauracji, a nic tak nie przyciąga gości jak pozytywna rekomendacja znajomych.