Wonga zaczyna współprace z polskim startupem hiPRO, który dostarcza ekosystem płatności i finansowania zakupów oraz usług wsparcia sieci sprzedaży. Wonga planuje finansować zakup polis offline oraz wchodzić w nowe sektory i kanały dystrybucji.
Klienci firm ubezpieczeniowych będą mogli wykupić ubezpieczenie komunikacyjne u swoich agentów, a zapłaci za nie Wonga. Klient z kolei, będzie miał możliwość zapłaty za polisę w ratach.
– Wchodzimy na nowy dla nas teren, czyli sprzedaż naszych pożyczek w kanale offline’owym. Dotychczas o nasze pożyczki można było wnioskować przez internet lub telefon. Zdecydowaliśmy się na ubezpieczenia komunikacyjne, ponieważ jest to dla nas bezpieczne rozwiązanie, agent zna i widzi „na żywo” klienta, ryzyko niespłacania pożyczki jest bardzo niskie. Klienci chcą mieć możliwość zapłacenia za polisy komunikacyjne w ratach, a ubezpieczyciele wolą, żeby finansowanie dostarczyła zewnętrzna firma. Ważne też jest to, że firma hiPRO zaoferowała nam nowoczesne rozwiązanie – tłumaczy Tomasz Fedyna, prezes Wonga. – To pierwszy krok w kierunku rozwoju rat w Wonga.
W trakcie jednej wizyty u agenta, klient będzie miał możliwość wykupienia polisy na raty w Wonga oraz podpisania umowy o pożyczkę. W imieniu klienta agent może od razu złożyć wniosek o taką pożyczkę i dostać decyzje w ciągu kilkunastu sekund.
– Współpracujemy z wieloma multiagencjami, które oferują produkty wszystkich ubezpieczycieli w Polsce. Dzięki współpracy z Wonga, agenci mogą zaoferować klientowi wygodną, miesięczną płatność za ubezpieczenia i odroczenie jej w czasie. Dla sprzedawcy to możliwość zaproponowania lepszej ochrony dla jego klientów – wyjaśnia Tomasz Kasprzak, prezes hiPRO.