bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Wpływ pandemii COVID-19 na wzrost świadomości konsumentów w zakresie korzystania z ubezpieczeń turystycznych

Wpływ pandemii COVID-19 na wzrost świadomości konsumentów w zakresie korzystania z ubezpieczeń turystycznych

Dodano: 2022-01-26

W dniu 24 stycznia 2022 r. EIOPA opublikował raport na temat trendów konsumenckich w 2021 r. W raporcie zaobserwowano wpływ pandemii COVID-19 na wzrost świadomości konsumentów w zakresie korzystania z ubezpieczeń turystycznych.

Wybuch pandemii COVID-19 zwrócił uwagę rynku ubezpieczeniowego na problemy, z którymi mierzą się konsumenci w odniesieniu do produktów ubezpieczenia podróżnego i zapewnianej przez nie ochrony. EIOPA w styczniu 2021 r. przeprowadził badanie konsumenckie w celu oceny wpływu pandemii COVID-19 na popyt konsumentów na produkty ubezpieczenia podróżnego oraz czy proces podejmowania decyzji przez konsumentów przy zakupie i korzystaniu z ubezpieczenia podróżnego uległ zmianie.

Wnioski z badania pokazują, że:

  • kryzysy, takie jak pandemia COVID-19, zmieniają zachowania konsumentów dotyczące ubezpieczeń turystycznych, zwiększając ich skłonność do zakupu. Konsumenci są skłonni zwiększyć zakres ochrony w przypadku pandemii COVID-19 i zdarzeń powiązanych,
  • COVID-19 jest bardzo widoczny w umysłach konsumentów i wpływa na ich sposób myślenia. W trakcie wykonywania różnych zadań i działań w ramach badania okazało się, że pandemia COVID-19 zajmuje centralne miejsce w sposobie myślenia konsumentów,
  • pandemia COVID-19 ma wpływ na postrzeganie ryzyka przez konsumentów, a ekspozycja na COVID-19 skłania podróżnych do preferowania większego nacisku na pokrycie COVID-19 w produktach ubezpieczeń turystycznych.

Podczas badania konsumenci wykazali również obawę, że nie będą wiedzieli, co będzie objęte ubezpieczeniem turystycznym, wyrażając pragnienie, aby ryzyko związane z pandemią COVID-19 było objęte ubezpieczeniem i aby informacje były przekazywane w jasny sposób.

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...