Europe Assistance przy wykorzystaniu metody NPS (Net Promoter Score) bada zaufanie i satysfakcję swoich klientów. W budowaniu pozytywnych doświadczeń, firmie pomagają zarówno najlepsi specjaliści i rozwiązania procesowe, ale również zaawansowane technologie. Jak zaznacza Europe Assistance, od początku jej działalności, opinia klientów zarówno indywidualnych, jak i korporacyjnych jest dla niej kluczowa.
Wskaźnik NPS, na którym zostało oparte tegoroczne badanie skierowane do klientów korporacyjnych, określa na podstawie odpowiedzi na konkretne pytania dotyczące współpracy poziom lojalności klientów i jakości współpracy, ale również skłonność do rekomendacji. Badanie to umożliwia obserwowanie na bieżąco obszarów, z których klienci są zadowoleni, oraz tych, które wymagają być może większej uwagi i zaangażowania stron. Europe Assistance, aktualnie wdraża badanie NPS w formie SMS.
– Badanie NPS to projekt, który wymaga dużego zaangażowania zarówno naszego zespołu, jak i naszych partnerów biznesowych. Jest jednak też dużą szansą na wspólne oferowanie jeszcze lepszych rozwiązań i jeszcze lepsze doświadczenia klientów. Dla Europ Assistance Polska to cel nadrzędny i zobowiązanie wobec interesariuszy – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.
Coraz większa świadomość klientów przekłada się na zwiększenie ich oczekiwań wobec firm oferujących assistance. Klienci potrzebują większej elastyczności i dostępności usług przy wykorzystaniu najnowszych technologii. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, firmy poszukują rozwiązań spełniających wymogi rynku oraz zapewniające klientom poczucie bezpieczeństwa i komfort nawet w najtrudniejszych sytuacjach.
Eksperci Europe Assistance zaznaczają, że optymalizacja procesów i systemów obsługowych gwarantujących najwyższą jakość obsługi oraz konkurencyjność rynkową to dla tej firmy codzienność. Niemniej jednak realizuje ona obecnie projekty, w tym informatyczne i procesowe, które jeszcze bardziej usprawniają obsługę oraz skracają czas realizacji pomocy i organizacji świadczeń, przysługujących klientom w ramach ubezpieczeń assistance.
– Wraz z rozwojem technologii, dynamicznie rozwijają się również usługi assistance, dostosowując się do zmieniających się oczekiwań klienta. Głównym założeniem rozwoju tych usług jest nie tylko szybka i skuteczna pomoc, ale też jak najmniejsze angażowanie Klienta w procesie organizacji tej pomocy – dodaje Ryszard Grzelak.
Nowoczesne technologie, aplikacje mobilne, geolokalizację i wiele innych rozwiązań wykorzystywanych przez Europe Assistance, usprawnia świadczenie pomocy nawet w najbardziej skomplikowanych sytuacjach. Ponadto, aplikacja mobilna pozwala np. na śledzenie poprzez GPS trasy przejazdu usługodawców, dzięki czemu Klient, który oczekuje pomocy, będzie mógł na bieżąco otrzymywać informację o statusie realizacji pomocy.
Firma wykorzystując nowoczesne technologie oferuje również swoim klientom wideokonsultacje, które zapewniają możliwość zdalnej konsultacji medycznej w przypadku zachorowania. To efektywne narzędzie pozwalające na określenie najbardziej optymalnego sposobu postępowania i formy pomocy pacjentowi. Klienci mogą otrzymać konsultację polskojęzycznego lekarza, o każdej godzinie, niezależnie od tego, w jakim kraju się znajdują.