Citi Handlowy opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku. Zysk netto banku był prawie 2,5-krotnie wyższy niż w analogicznym okresie przed rokiem i wyniósł 93 mln złotych.
− Odbicie gospodarki i wynikająca z tego potrzeba silniejszego wspierania rozwoju klientów będzie w najbliższych kwartałach jednym z motorów wzrostu wyników naszego banku. Nasi klienci realizują ambitne plany rozwoju w Polsce i za granicą. Chcemy być ich partnerem w tych działaniach − powiedziała Prezes Zarządu Elżbieta Czetwertyńska.
Przychody ogółem banku wzrosły o 5 proc. w stosunku do roku ubiegłego, a przychody z klientowskich transakcji walutowych – o 39 proc. W wyniku 40-proc. wzrostu prowizji z bankowości transakcyjnej oraz 25-proc. wzrostu prowizji w wealth management, wynik prowizyjny banku zwiększył się o 15 proc. Wyniósł on 158 mln złotych.
− Wyższym przychodom towarzyszyło utrzymanie kosztów operacyjnych pod kontrolą, pomimo zauważalnej presji na koszty wynagrodzeń, co nie jest unikatową sytuacją dla nas, ale widocznym trendem na rynku. Koszty ryzyka wróciły do znormalizowanych poziomów, jednocześnie jakość portfela kredytowego pozostawała wysoka – powiedziała Natalia Bożek, wiceprezes zarządu do spraw finansowych.
Jak sygnalizuje w swoim komunikacie bank, ogromnym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się rozwiązania technologiczne. Liczba firm korzystających z opcji logowania biometrycznego w aplikacji mobilnej CitiDirect BE Mobile wzrosła o ponad 22 proc. Zwiększyły się także wolumeny przelewów Express Eliksir, ich wynik jest o 11 proc. wyższy w stosunku do kwartału w roku ubiegłym.
W trzecim kwartale, bank Citi Handlowy udostępnił również swoim klientom korporacyjnym Citi Payment Outlier Detector, nowość umożliwiającą inteligentną weryfikację płatności wychodzących. Głównym jej celem jest ograniczenie ryzyka związanego z płatnościami oraz identyfikacja transakcji odbiegających od normy.