PZU drugi rok z rzędu został wyróżniony w międzynarodowym konkursie International Customer Experience Awards. W tym roku w kategoriach: „Zespół CX roku – B2C” i „Najlepsza innowacja CX – przedsiębiorstwa pow. 5 000 pracowników”. Ponadto w finale znalazło się zgłoszenie PZU w kategorii „Najlepsze Customer Experience w czasie kryzysu”.
Pierwsza z nagród jest wyrazem uznania i docenienia zaangażowania oraz wieloletniej pracy całego Biura Zarządzania Doświadczeniami Klientów, jakie powstało w PZU. Jury zwróciło uwagę na całokształt działań w wielu wymiarach: organizowane aktywności, wpływ na biznes, rozwój inicjatyw proklienckich czy strategię działań.
Z kolei w kategorii „Najlepsza innowacja CX” jurorzy docenili system Asystent AI wspierający likwidację szkód komunikacyjnych. Umożliwia on sprawne i precyzyjne wykonanie zdjęć pojazdu i jego uszkodzeń, ich automatyczne przesłanie i wygenerowanie wyceny uszkodzonego pojazdu nawet w kilka minut. Szybka i dokładna wycena jest możliwa dzięki zastosowaniu algorytmów sztucznej inteligencji.
Spośród ponad 200 zgłoszeń, jakie wpłynęły na konkurs, nominację do finału otrzymało również zgłoszenie PZU w kategorii „Najlepsze Customer Experience w czasie kryzysu”. Uznanie zdobyły aktywne działania Grupy PZU m.in. na rzecz pomocy obywatelom zaatakowanego sąsiada.
Do tegorocznej edycji napłynęło 240 zgłoszeń z 42 krajów.